10 potravín, ktoré prečistia vaše cievy úplne iba prírodným spôsobom

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako na všetko, čo zjete, reaguje váš citlivo nastavený srdcovo-cievny systém? Ak nedbáte na zloženie stravy, cievy sa postupne začnú zanášať odpadom a zaťažovať srdce. Vieme, ako si ich môžete pravidelne prečistiť.

Čistením krvných ciev  zabránite vzniku artériosklerózy je to vážne ochorenie, ktoré môže viesť k zlyhaniu srdca, infarktu alebo mozgovej mŕtvici.

Existuje niekoľko obzvlášť prospešných potravín na čistenie ciev od nánosov cholesterolu a tukov.

Ryby

Ako zistila štúdia na Univerzite v Southamptone, ryby a obzvlášť tuniak a losos, sú vysoko účinné pri predchádzaní upchatia ciev, vďaka svojmu obsahu omega-3 mastných kyselín.

Tieto látky bránia oxidácii cholesterolu, ukladaniu nánosov v cievach a tvorbe krvných zrazenín.

Špenát

Špenát je veľmi bohatý na kyselinu listovú a draslík. Tieto dve látky sú extrémne nápomocné pri predchádzaní vysokého krvného tlaku.

Špenát zabraňuje aj tvorbe nadmerného cholesterolu a chráni pred srdcovým zlyhaním.

Je tiež bohatý na luteín – látku, ktorá chráni pred vekom podmienenou  degeneráciou očí.

Cesnak

Zdravotné účinky cesnaku pri predchádzaní viacerých druhov ochorení, hlavne vysokého krvného tlaku a chorôb srdca, sú známe už dávno.

Viaceré štúdie v súčasnosti potvrdili, že cesnak je prospešný predovšetkým proti kôrnateniu artérií (ukladaniu vápnika).

Brusnicová šťava

Na prečistenie artérií od nánosov a cholesterolu stačí vypiť len 3 poháre brusnicovej šťavy za týždeň.

Jedinečné liečebné účinky brusníc pochádzajú z ich vlastnosti zvyšovať schopnosť buniek absorbovať a spaľovať tuk na produkciu energie.

Spaľovaním tuku v bunkách sa bráni jeho ukladaniu v cievach.

Olivový olej

Už viacerými štúdiami boli potvrdené vynikajúce účinky olivového oleja v súvislosti s prevenciou cholesterolu.

To, čo tento olej robí obzvlášť prínosným, je jeho vysoký obsah mononenasýtených kyselín, ktoré dokážu vyčistiť artérie od nahromadeného zlého LDL cholesterolu.

Paradajky

Paradajky majú v sebe veľké množstvo lykopénu, nakoľko je tento podľa jednej kórejskej štúdie špeciálne vhodný na predchádzanie hrubnutiu a tuhnutiu artérií.

Niektoré štúdie potvrdili, že ženy, ktoré pravidelne konzumovali paradajky sú menej náchylné na srdcovocievne ochorenia.

Ovsené vločky

Ovsené vločky obsahujú vlákninu, ktorá bráni tvorbe cholesterolu.

Podľa štúdií, 1 a pol až 2 poháre (300 až 400 ml) vločiek denne dokáže znížiť hladinu cholesterolu v krvi až o 20%.

Toto číslo môže znamenať rozdiel medzi užívaním a neužívaním liekov na cholesterol, ktoré mávajú veľa nebezpečných vedľajších účinkov.

Granátové jablko

Granátové jablko je extra bohaté na antioxidanty.Je to jedno z najlepších ovocí na predchádzanie kôrnatenia artérií.

Obmedzovaním množstva cholesterolu v krvi znižuje poškodenia ciev a predchádza procesu artériosklerózy.

Kivi a ananásový melón

Dôkladne prečistenie artérie dokážete aj tým, ak budete konzumovať 200 gramov ananásového melónu a kivi denne.

Tieto druhy ovocia sú bohaté na antioxidanty, ktoré majú extrémny prínos na znižovanie hladiny zlého LDL cholesterolu v krvi.

Hrozno

Hrozno obsahuje bioflavonoidy resveratrol a quercetín brániace oxidácii cholesterolu. Tým sa efektívne znižuje ukladanie nánosov na stenách krvných ciev.

Hrozno tiež znižuje riziko ochorení srdca a riziko tvorby krvných zrazenín.

zdroj: http://www.healthycareway.com/

Print Friendly
No comments yet.

Pridaj komentár